Fjärde advent

Tror ingen har missat att det är 4:e advent och mindre än en vecka kvar till julafton. Tänk vad tiden går snabbt... Otroligt att man hinner med i alla kurvor, fartgupp, gropar, stup, raksträckor...

Idag har de haft extra-öppet på byn mellan 12-16. Har varit ut och strosat på affärerna en sväng i hopp om att finna några julklappar. Hittade egentligen kanske inte så mycket. Men nu vet jag vad jag ska köpa. Thank you sis!

Har fått tips hur man ska få ur kärnorna på bästa sätt, genom att pressa granatäpplet som en citron. Då ska de visst ploppa ut utan nå vidare mycket bök oxh stök. Har en halva kvar, så jag får väl prova tipset på den sedan! Själv så försökte jag karva ur kärnorna med en tesked ur frukten. Vilket jäkla jobb...



Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0