Punica Granatum

Hade en riktigt kul kväll igår! Tack alla för det!
Började oppa bojn, sedan  påle, bojn, och blåsmark för att sedan landa oppa bojn igen. Avslut: Bullens pilsnerkorv.

Idag har jag hunnit vara ute på en promenad i det "härliga" vädret. Det snöade, och snöar fortfarande, rätt så mycket. Nu börjar det äntligen likna en vinter! UNDERBART!

Har även hunnit prova granatäpple, provade sätta det i min morgonfil. Men nja, vettetusan om det var min grej.
  • För det första: Det smakade nästan ingenting??
  • För det andra: kärnorna var inte så exalterande att tugga på. Tuggar hellre på något annat. kändes torrt.
  • För det tredje: Hela mitt kök (inredning, kakel, bänkar och ALLT som fanns i närheten, inkulsive jag själv) blev röd-prickigt efter mitt försök att få ut alla kärnor ur frukten. Dålig teknik? Tips?
  • För det fjärde: Grymt hårt skal att skära igenom, jobbigt värre. eller slö kniv? -Njae!
Om någon är expert på granatäpple och är sugen på att hjälpa mig med ett nytt försök med denna underliga frukt så är du välkommen att höra av dig. Tror inte jag kommer att ge denna frukt en chans till, inte på egen hand i alla fall.


Imorgon har jag en tenta, LM-räkning. 9.00 är min penna vässad och jag kör igång att skriva så pennan glöder. Wish me good luck!

Japp Japp. Vad händer annars till veckan?
Måndag: tenta och eget plugg
Tisdag: Seminarie i krispsykologi
Onsdag: eget plugg Kom ihåg till mig själv: TVÄTTSTUGAN!!
Torsdag: seminarie i socialpsykologi.
ALICE KOMMER HEM! UNDERBARA UNDERBARA DU! <3
-
Vad tror du om att gå ut och käka på kvällen i Luleå??
Efter mitt seminarie på torsdagen tänker jag fan ta ett eget välförtjänt jullov, för att jobba 24, 25, 26 och 27. Cash is king (punkt).
Fredag: Fuck'n freak'n jullov. 1 dag. Hur skall jag ta vara på denna dag på bästa sätt måntro?
Lördag, söndag, måndag, tisdag - Jobb.

Ha det bra allesammans!
Nu kör vi!

Kommentera gärna!
Postat av: Alice

granatäpple är ingen höjdare, det kan jag hålla med om. är hellre utan men för att enklast få ur kärnonrna ska man först dela den och sen pressa, som när du pressar en citron i handen.. you know?! :)



gå ut och äta låter väl helt okej, men jag kommer ha med mig erik, så kanske kan va bättre och käka ute i älvsbyn istället?! :) men duu... ska du jobba både över jul och över nyår? när har du tänkt att vi ska festa?! :O:O:O

2011-12-18 @ 14:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0