Sammanfattning: kaffe, plugg, choklad, fisk.

Idag har min syster varit på besök, Seppo hade också turen att få följa med. Denna knäppa-knasiga-kramgoa-och-alldeles-underbara-hund. Hon skulle hämta två böcker som jag har varit och lånat åt henne också pluggade vi, drack kaffe och åt choklad. Himla mysigt!
Det har snöat idag igen! Så härligt det är! Det är verkligen VINTER nu. "Hej, hej mitt vinterland, nu är jag hääär....". Wonderful.

Har idag lagat en favorit-i-repris: Kokospanerad fisk, sweet chilisås, ris och grönsaker. Det är något som jag tycker att alla borde prova! Det är så himla förbaskat gott! Skulle kunna äta denna fisk varje vecka. Mumma!
Har även varit duktig och tvättat idag. Det blir inte mycket tvätt då man är ensammen, 3 halva maskiner var vad jag åstadkom..

Igårkväll skulle jag i godan ro sätta mig vid tv:n och se halv åtta hos mig. Jag hade gjort mig kaffe och stält fram en stor skål med choklad. Och vad händer?? Jag har ställt ifrån mig kaffekoppen på vardagsrumsbordet, tar en godis, lutar mig tillbaka och råkar sparka i bordet så att allt mitt kaffe åker ut på golvet och min kopp går sönder. Det var det avsnittet av halv åtta hos mig.. Nämen, jag missade egenltigen bara början. Man fan att det ryms så mycket kaffe i en kopp. Måste finnas något lönnhål i koppen där det fylls på extra mycket...
Men kvällen blev i alla fall bra efter att jag hade torkat upp allt som jag spillt.. Såg film, Love Actually - en riktig julfilm. Lite mer julkänsla kröp nog fram ur mig, från de mörkaste vrår längst in... Mys. Nu närmar det sig med stormsteg. Tiden går så fort!

Imorgon kommer Alice-Brallis hem! Då blir det shopping, skvaller, promenad och mys! Snart är du är vännen, äntligen!
Fick ett julkort från henne idag också! Så fiiint! Tackar så mycket!

I veckan är det juluppehåll från träningarna.. Så får se vad som händer ikväll. Halv åtta hos mig står i alla fall på schemat.

En bild på "Bubben", Seppo.

 


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0