awesome day.

Fuck! Vilket uppvaknande jag gjorde i morse! Jag vaknade och kollade på klockan, såg att den var 9.10. Visste inte tid och rum, rusade upp, ställde mig i vardagsrummet med händerna runt mitt huvud och försökte få fram vad det var för dag, vad jag skulle göra, om jag hade någon tid att passa, hade jag försovit mig?? Sista förmiddagsbussen till Luleå går 9.25, skulle jag åka med den? Hur skulle jag hinna det? Hade jag tenta idag? Då var jag sen, då hade den börjat 9, skulle jag jobba idag?? Ja, tankarna var många i mitt lilla huvud, och det fanns inte riktigt utrymme att landa på jorden igen och sortera upp dem.
Men efter ett bra tag kom jag i alla fall fram till att jag inte hade försovit mig, att detta är min "lediga dag" innan jul och framtiden (känns som att alla andra dagar redan är planerade och schemalagda).. Så jag gick och la mig igen och somnade om och vaknade igen vid 10. Härligt.. Härlig morgon i förvirringens tecken.

Gårdagen blev inte riktigt som planerat, men det har nog ändå varit en av de bästa dagarna på mycket mycket mycket länge.

Började med att jag steg upp vid 8, gick ut i hallen, hittade Piteå-tidningen på dörrmattan (bara det ger ju en grym start på dagen). Åt sedan frukost i lugn och ro (egentligen alldeles för lugnt), bloggade lite, kikade lite på nätet. Sedan fick jag lite stress då jag skulle med bussen 9.25. Men kom dit. Bussen var sen, som vanligt (inga fördomar!). Träffade en utländsk man som frågade om bussen till Boden, jag sa att den kommer nog efter min buss. Han såg mycket tacksam ut för det svaret och innan jag klev på min buss önskade han mig en God Jul. Små små ting som faktiskt förgyller dagen.

På universitetet började jag med att ta mig in i en datasal för att skriva ut lite papper. Satt två andra där inne också, de höll visst på md någon specutbildning på sjuksköterska, tror jag. Fick ett leende-hej av dem innan jag gick. Jag gick och sökte upp ett café där jag kunde köpa mig en kaffe och läsa klart min bok. Då jag hade läst klart kom några andra klasskamrater som jag vanligtvis inte brukar vara/prata med (på distans blir det ingen riktig klass-gemenskap, man har sina små grupper man tillhör...), så jag satte mig med dem tills vi började. Mycket trevligt det också!

Seminariet började 13, eller skulle börja då. Som vanligt är det lite tekniska strul (vad förväntar man sig av dett TEKNISKT universitet, skrattretade, alltid samma visa). Men vi kom igång och det rullade på. Var intressant, kände att jag hade mycket att prata om och mycket att tillägga i diskussionerna.
Vi drog ut lite på tiden, eller det vart nog nästan en kvar. Men faktiskt så kände jag att det inte gjorde något.

Men nu kommer vi till det som inte blev som planerat. Skulle egentligen följa Alice till kiropraktorn 15.00 och sedan skulle vi gå på stan tillsammans. Men så blev det inget, inget av det. Alice skulle komma med tåget från Göteborg på fömiddagen, men det var försenat + att det blev rälsbrott i Koler..
Så jag fick gå på stan själv och fördriva tiden till min buss skulle gå 16.20 från Loet.

Började med att gå på SF-bio och se vad de hade att erbjuda. Där träffar jag David, en som dansar för Luleå. Så vi hjälptes åt att handla julklappar. Det gick som en dans (Hah, fattar ni poängen?). Hans buss gick 16.15 från Loet. Så det var ju mycket passande och trevligt. Vi fick julklapparna vi var ute efter och slapp gå själva. Perfekt!

Kom hem vid 17.30. Åt middag. Sedan kom Alice och Disesel. Så underbart glad jag blev då!! God damn it!
Vi gick en riktig långpromenad som hade sitt slut hemma hos henne. Där drack vi te och fikade lite. Sedan kom vi på att vi skulle se Jägarna2, eftersom ingen av oss hade sett den ännu (kommer ett inlägg om den senare!).
Var hemma strax efter ett i natt. Sovit som en stock, kanske alldeles för hårt med tanke på dagens början...

Sammanfattning: en jävligt bra dag.
Avslut: lite pepp till mig själv.

 

 

 


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0