De som försöker ge skrattet en metafysisk förklaring är sällan några muntergökar.

Det blir lite knapert med inlägg nu när jag har praktik, dagarna tas upp av arbete och sedan, väl hemma, finns det lite andra göromål..

Idag har det varit en bra dag! Har känt migg pigg och hunnit med ganska mycket. En intramuskulär injektion, byta en KAD (dock med handledning, men jag gjorde det praktiska själv ändå!) och lite venprover. Kul när man hinner med så mycket! Känner redan nu att jag har hunnit lära mig massor på dessa dagar..
Jag måste börja planera in mina skoluppgifter så de blir gjorda. Ska observera ett väntrum och sedan skriva en rapport (7-10 sidor(?)), intervjua en person om dess uppfattning om hälsa och vara på MVC och BVC ½ dag vardera och ställa lite frågor kring dem.
Har börjat kolla lite i min litteratur, men måste nog börja läsa mer ordentligt! Så jag kan börja med mina uppgifter. Men det får nog lbi nästa veckas projekt. Nästa vecka blir en riktig pluggarvecka (hoppas jag håller vad jag säger nu bara!!).

Ikväll hade jag tänkt mig en vilokväll, hade träning igår. Imorgon ska jag och springa runt elljusspåret med två andra, hoppas jag kan hålla deras tempo, annars får de väl springa före mig. Hoh! Vad har jag gett mig in på?! Men det blir nog kul! Ska ladda upp med en riktigt energirik lunch/middag imorgon så jag orkar hänga med.. Spännande.

 

 


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0