Life is what you make of it. I'm not jealous at you, I'm laughing at you, in your fucking face.

I veckan har jag haft inne-vecka på skolan. Men det var bara en 3/4 dag och 1/4 dag.. Så.. Vet inte riktigt om jag kan kalla det för "inne-vecka".. Men det kallas visst så i alla fall.
Vi har fått öva oss på intramuskulära, i.m, injektioner och subcutana, s.b, injektioner och kompressionslindning. Var riktigt skoj! Nu känns det att man har börjat komma igång "på riktigt". Det är nu det är kul! I början av utbildningen läste vi etik, anatomi och fysiologi. Men såå mycket roligare då man får göra praktiska övningar.
De närmsta 4 veckorna kommer jag att ha praktik på vårdcentralen i Älvsbyn. Kommer bli riktigt kul! Jag hoppas få lära mig mycket, ta venprover, i.m och s.b injektioner, kompressionslinda och mycket annat. Längtar verkligen!
Detta kändes väldigt osammanhängande.. Men hoppas ni fattade vad jag ville ha fram i alla fall.



Har känt mig otroligt trött i veckan detsutom.. Inte likt mig! Försov mig! TVÅ gånger! Jag har försovit mig en gång i hela mitt liv, och nu har det hänt två gånger på en vecka.. Något måste vara fel på mig! Men jag har hunnit till bussen i alla fall. Fått äta min frikost på bussen. Så det har ju gått bra ändå! Men att vakna en timme senare än vad jag har tänkt.. Ingen höjdare.. och till råga på allt så har jag haft fel dagar också. Godmorgon, Ida. Det är dags att vakna nu!

Igår var jag på lagerhaus efter skolan, hade en hel del tid över efter lektionens slut tills bussen skulle gå. Gjorde mig några riktigt fina fynd! Kakeldekorer till badrummet, fåglar som salt och peppar ströare och en tallrik.
Hittade ingen bild på tallriken, men det finns en text på den, " Life will be sweeter if you add some sugar".



De har varit grått och trist väder idag.. Men jag har ändå tagit mig ut och springa! Känner mig grymt stolt! Kommer inte ihåg då jag var ute och sprang sist(!?). Men det kändes bra och jag kunde hålla ett hyffsat tempo. HÄRLIGT! Nöjd tjej! Nej! MYCKET nöjd tjej! Keep going!



Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0