Cheese craving. Cheese on walls?

I natt har jag sovit riktigt gott! Då jag vaknade var det precis lagomt varmt under täcket. Hade gärna legat kvar ett bra tag till. Men ska det bli action idag så är det bara ta sig upp! Det tog emot, för det var jäkligt skönt under täcket..
Igår visade jag bilder på min lägenhet, och som sagt, jag trivs jätte bra! Men det är fortfarande saker som fattas. Små saker som gör pricken över i:et. Hm, nja. Kanske inte. Men en del av pricken. Jag kommer nog aldrig att lyckas få ihop en alldeles rund och perfekt prick. Jag är alldeles för ombytlig för det. Jag flyttar om, byter plats, plockar undan, plockar fram, byter gardiner stup i kvarten... En rastlös själ som (oftat) har en enorm beslutsångest...
Det som fattas just nu är en sänggavel. Min säng står för tillfället en bit från väggen (för att inte åstadkomma fett/flott fläckar på min alldeles nytapetserade vita(!) vägg), detta gör att man får hålla hårt i kudden för att den inte ska åka ned på golvet. Men det är bara en tidsfråga, snart har jag en fin sänggavel och kan knöla ihopkudden mot den. Yes. Snart.
Något annat som också fattas är tavlor/hyllor/något annat på väggarna. Har inte hängt upp en enda pinal än. Ok! I halln hänger en tavla, men det var en skruv där då jag flyttade in. Tavlan hänger där provisoriskt. Har bara inte kommit mig för att spika hål på min fina vägg som just nu är helt utan håligheter. Eftersom jag gillar att flytta på saker finns det risk att min vägg kan komma att se ut som en hålig ost innan jag är klar (OM jag någonsin blir klar och nöjd). Så jag hade tänkt fundera ordentligt innan jag börjar göra hål i väggen..
Förutom mina kala väggar och min sänggavel så är det mesta på plats!

På tal om ost: Jag har ett lite konstigt craving (tror jag). Jag älskar och måste bara ha hårdost! Underbart gott bara som det är, till smörgår, en ostskiva, en till ostskiva.. En morgon utan ost är inte en bra morgon. Ost=ett måste. Jag kan bara inte förstå folk som inte har ost hemma. Helt sjukt... Men bara för några minuter sedan tog min ost slut. Jag har hunnit avverka två stora ostar sedan jag flyttade in (en månad sedan??!?). Men jag har beslutat mig nu för att inte köpa någon ny ost. Nu ska jag vara utan. Det måste gå. Ett tag i alla fall...


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0