IKEA road-trip, Ida och pappa-dag.

I helgen har jag flyttat till min nya lägenhet. Det blir första natten i natt som jag ska sova i den.. Får hoppas på att jag får sova gott! Det mesta är flyttat och upp packat..
Igår vart det en Ida och pappa dag på IKEA. Kom hem med allt som jag hade planerat. Dock vart det lite ändringar, men ett grymt resultat!
Det vart ett köksbord, 4 stolar, soffa och soffpall, soffbord, säng, skrivbord, kontorsstol, porslin, glas.. ja, och mycket mycket mer. Vi hade tre fulla vagnar med stora kartonger och en överfull kundvagn.. Men vi fick ju med oss allt som var tänkt också.
Vi kom till IKEA vid 10-tiden. Innan 11 hade pappa shoppat klart och gått ut till bilen med sitt.. Sedan vart det lunch och efter det började jag handla. Fick mig en privat-chaufför för kundvagnen, så inte klaga! Vi hade jätte trevligt (dock vet jag ej om IKEA är så mycket för min far, men jag tror nog han tyckte det var ganska kul trots allt, innerst inne!). Idag har vi bara skruvat och kruvat och kliat våra huvuden.. Men nu är allt ihopsatt. Skönt!
Kommer kanske upp lite bilder sedan då jag har ordnat klart!
Känner att det snart börjar vara dags för att gå och inviga min nya säng! Har varit en påfrestande helg.. På många sätt..



Min far står i bakgrunden, bakom allt som jag har handlat! Lappen som hänger ned från en kartong är mitt kvitto.
Ida blev fattig, IKEA en smula rikare...

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0