Känslan fanns, det var viktigast.

Förra året försökte jag verkligen njuta lite av julen, det är ju en fin tid på året. Dock har jag näst intill haft noll julkänsla de senaste åren, närmare de senaste 6-7 åren. Förra året blev kanske lite av en flopp. Men jag pyntade i alla fall lite. Det var inte mycket, men lite jul fanns det framstökat hemma hos mig då.
Detta år har jag upplevt julkänsla. Gardiner byttes, ljusstakar kom fram, julstjärnor hängdes upp, ljus inhandlades, apelsiner pyntades, julkort tillverkades, julklappar inhandlades, tomar, änglar och lite av varje fanns här och var. Till och med en julgran kom fram. Myisgt. Känslan fanns i år. Jag såg fram emot julen.
Veckan innan jul försvann plånkboken, med allt sitt innehåll. Typiskt. Julen kom och knackade på dörren. Fint.
Dock blev inte julen alls som det var tänkt ändå. Herr/Fröken magsjuka knackade på dörren, och dörren öppnades, dock var det inget varmt välkomnande. Men vad ska man göra... I varje fall känner jag mig nog ändå nöjd med julen. Jag hade känslan, och det är viktigast.
Julen blev ju även vit. Mycket snö som lös upp i mörkret. Kallt var det också. 
Spelar ingen roll, julen kom och den for.
Nu ska vi se fram emot att fira in det nya året, och det skall ske med buller och bong!
 

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0