3% medicinsk invalid...

Jag tog en paus tidigare i mitt pluggande och gick på byn en sväng. De har en mega-rea på blommor och ting, jag hade en presentkort där så då tänkte jag passa på! Fick sjukt mycket för mitt lilla presentkort på 200kr! En jättemysig filt, en kruka, en burk med prydnadsgrus, en par prydnadsvingar att kanske hänga på ett ljus (?) och två lådor med små prydnadshjärtan. Perfekt då man ska göra ljusdekorationer. Jag blev supernöjd med mina fynd!

Fick en brev med posten idag där jag fick veta att jag är 3% definitivt medicinsk invalid. De ni! En sjukdom, entesopati, har medfört denna invaliditetsgrad. Jag är alltså inte riktigt 100, men det visste jag redan sedan tidigare. Haha. Men nu fick man det bekräftat också. What a day.. och vilken härlig information alltså...
För er som inte vet vad entesopati är så är det när man får inflammation eller smärta i muskel/senfästen som kan komma efter hård belastning eller upprepade mindre påfrestningar.
Ibland kan jag ha riktigt ont faktiskt.. Men jag har ju levt med det jämt, så för mig är det en del av vardagen. Inget konstigt med det. Hade känts mer konstigt om det helt plötsligt hade skett ett under en dag, att jag har blivit av med alla mina sjukdomar och åkommor.. Jag lever med det och det går bra!

Har även hunnit med att göra mitt lilla pyssel. Ni kommer nog inte att få se det från min sida, men kanske från någon annans.. om ni har tur!

Älskar verkligen att pyssla, knepa och knåpa. Tänk vad härligt om man hade det som jobb. Som jag skulle njuta. En stort bord, fullt med pysselsaker, saxar, lim, figurer, skräp... En stor kaffekopp, en radio som poppar för fullt. Skulle det kunna bli bättre??

Senare ikväll ska jag ju iväg och vinka av Alice på tågstationen, men hennes tåg är försenat. SKulle egentligen ha gått vid 17.42. Men det beräknas ankomma till boden vid sju... För att sedan ta sig vidare till Älvsbyn. Hejja!

Ska erkänna en sak: mitt pluggande indag har inte gått så bra som jag hade hoppats på. Har gått segt, som vanligt. Dessa gubbar, denna psykologi... Behöver jag säga mer??

Förresten, ikväll kommer en ny storm att dra in i södra Sverige, runt Skåne tror jag den skulle göra entré, denna storm har fått namnet Emil!

 


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0