Ett år har gått, nu kommer det bara att smälla till!

Tänk, i och med den nya kursstarten idag så har jag gått 33,3% av min utbildning. Två år kvar. Det gågna året har gått så otroligt snabbt! Har knappt hunnit vara med! Kollade på en lista över de kurser som var klara, och jisses! Vad vi har hunnit läsa och klara av mycket under det gågna året. Blev riktigt chockad. Jag har inte alls hunnit vara med i svängarna... Men som sagt, två år kvar. Till sommaren, om ungefär 4 månader, har jag gått halva min utbildning. De kvarvarnade terminerna hoppas jag ska bli mycket lärorika och underhållande! Mer praktiskt färdighet, mer praktik.. Antagligen mer rapporter och sådant också.. Men oj. Tänk vad tiden går fort!

jag längtar verkligen tills man får komma ut i yrkeslivet och dela med sig av sina kunskaper, hjälpa människor, stötta dem, skaffa sig ännu mer erfarenheter.. Snart! Snart är vi där!
Men man vet aldrig, på två år kan det hinna hända mycket!

Jag hoppas även verkligen att jag har valt rätt utbildning och att jag i framtiden kommer att känna att jag har gjort rätt val! Just nu känns detta val väldigt bra!
Då jag har vikarierat i hemtjänsten och har berättat för vårdtagare att jag håller på att utbilda mig till sjuksköterska har jag flera gånger fått höra att det passar mig så bra! Att jag är som gjord för det! Sådant är ju alltid kul att höra, speciellt då man hör det av sådana som har en hel del kontakt med sjulvården. Man växer lite extra inombords! Då man får höra att man gör ett bra jobb och bemöter vårdtagarna på ett bra sätt, av dem själva, ja. Då måste det ju vara något som finns på rätt plats!
Jag älskar att jobba med människor. Det är underbart. Känna att man hjälper dem till något bättre och kan stötta dem på ett bra sät i vardagen.. Och sedan då man även får höra ett tack från dem. Det värmer. Det värmer oerhört mycket. Då vet man att man gör ett bra jobb! Få se nu.. Yttre förstärkning? Kan det vara så det kallas då man får cred tillbaka? Hah! Nä! usch! Psykolgin är (förhoppningsvis) över nu!


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0