Frisk luft och nya krafttag!

Har pluggat på ganska bra idag tycker jag ändå! Det känns som att det går framåt.. Sakta men säkert.. Hoppas verkligen att detta kommer gå bra! Vet som inte riktigt vilka pluggmetoder jag ska använda.. Givetvis är nöta det bästa, men det är så många konstiga ord och mycket att ta in... Nåväl. Det kommer att lösa sig, förr eller senare..

Har gjort en liten snabbuppstädning här hemma idag, i alla fall i köket. Såg ut värre än ett bombnedslag.. Nu kan man i alla fall vistas i köket utan att börja må dåligt över oredan.. Mhaha. Nae. Det kanske inte var så hemskt, men det var inte som jag brukar ha det. Egentligen är jag nog en person som gillar lite ordning och reda, saker på sin plats, kuddarna rätt i soffan, filten ihopvikt utan veck, bäddad säng... Man kommer av sig ibland och då blir allt upp och ned... Men nu börjar rätsidan visa sig. Det känns skönt. Precis som om ett lugn sprider sig... Filosofiskt värre.

Just nu, i denna stund och i många tidigare stunder, har jag känt ett sånt enormt sug efter fjällen. Friska vindar, frisk luft, lugnet, bara strosa på och må väl. Jag känner verkligen att jag snart vill upp! Verkligen verkligen verkligen! Jag har en storfisk att utmana i vår och jag kommer att kämpa tappert! Han/hon/den/det tog min absolut finaste och bästa pirk långt ned på djupet förra våren. Nu är det dags att ge tillbaka med nya krafter! Kanske får jag införskaffa mig någon ny bästa-pirk också!? Eller kanske två, det är nog bra att ha en i reserv...


Nu ska jag snart gå och lägga mig, har tänkt få mig en lååååååååååång natts sömn inatt. That's just what I need!

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0