Nyår

Nyåret. Ja. Vilken helg. Vilken kväll, vilket slut på året och vilken början.

Tog en ordentlig sovmorgon på nyårsafton. Steg upp, åt frukost, packade, packade alldeles för mycket, handlade till min och Alice dagen-efter-frukost. Begav mig till min mor och hälsade på¨en sväng. Fick skjuts till brukte där jag skulle äta med Alice familj.

Nyårsmeny i Brukte 2011!
  • Förrätt: Räkcoctail alá Alice och sås alá Ida.
  • Varmrätt: Grymt jäkla god älggryta alá Maria. Serverad med ris och en grönsallad på Ragnars vis.
  • Efterätt: Nutella-glass-tårta med maränger och apelsin"bakelser". Apelsinskal fyllda med citronfromage, toppad med apelsingelé och hackad choklad. Även rosa pantern för vissa...
Det vart en superkul kväll i brukte. God mat och trevligt sällskap!

Vid niotiden kom det tre sjukt snygga brudar och raggade med mig och Alice till kåbdalis. Vägen dit bestod av kisspaus med varningsblinkers, schalgerdängor, magnus uggla, ett försök till the ark. Skönsång i bilen. Vi skulle nog antagligen platsa sjukt bra i körslaget, eller. Nae. Vi skulle nog antagligen utklassa alla på en gång. Vi ger er andra en chans. Det blir mer spännande så.

I kåbdalis styrde vi direkt till baren för en öppningsdrink på Victors vis. Hm. Rosa med hallon. Gott! Besök på toaletten, fem tjejer i nöd. Klart vi behöver stöd av varandra på toa. Denna kväll räckte det inte med att bara gå två, denna kväll behövdes fem girls.

Dans, skratt, glada miner och sång.

Någa drog vidare till krono och tjejerna blev helt plötsligt bara fyra. I krono var det lite folk, men inget speciellt röj. Vad vi ska minnas? Ingen bastu i alla fall. Den har helt glömts bort. Detsutom verkade den inte ens existera då vi försökte söka upp den.

I kåbdalis igen, de höll på att stänga, så då fick vi dra oss hemåt. En var väldigt trött och sov hela vägen hem, två andra satt och tjattrade hela vägen och den fjärde hon fick lyssna på allt. Men den femte. Ja, hon efann sig i en annan bil. En bit framför oss andra.

Resten av natten blev historia. Det blir inte alltid som det var tänkt från början. Men kul var det ändå! Man kan blicka tillbaka och le, skratta lite smått. Skrattgroparna framträder ganska bra vid tillbakablicken.
Men tjejer, vilken galen kväll vi hade! Jävligt kul!


Helgens lärdomar:
Jag behöver solklart en ny mascara. Min är ju värdelös! Det blir inte alltid som man har tänkt sig, men så är det ju för det mesta. Rosa pantern är söt. Det mesta löser sig. Jag tror det finns risk för en repris.

Inför det nya året: Det ska bli en grymt roligt och glatt år. Vi ska skratta oss rynkiga, förlänga livet med alla skratt, njuta av varje sekund. Man lever bara en gång. Acceptera att det inte alltid blir som det var tänkt från början. Flexibilitet. Engagemang. 2012 ska bli ett år att minnas.

Finns lite annat att läsa hos Alice.

 


Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0