Part one.

Vääääldigt låång fråge-lista, här kommer första delen!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Ida... Hm.. Ida... och Ida! Kallas ju bara Ida..

2. Någonting jag tycker om med mig själv:

Jag är positiv för det mesta och glad.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:

Att jag har väldigt svårt att bara ta det lugnt och sitta.. Blir snabbt rastlös. Har väldigt svårt att bara sättamig framför tv:n ett tag för att bara sitta..Det går inte. kommer på en massa andra saker jag vill göra istället.


4. Detta är jag rädd för:
Spindlar, hatar dessa kryp. Fy fan.


5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Frukost (de som känner mig vet hur jag blir utan mat på morgonen), leende människor, kaffe.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

Vara tyst en hel dag, vara sur, stå på händer

7. Detta tycker jag om att göra:
Dansa, umgås med vänner, pimpla i fjällen


8. Detta vill jag göra just nu:

Hitta på en mirakelkur så jag blir kvitt min förkylning


9. Bästa känslan:
Känna att man duger och att man kan, superenergisk.

10. Värsta känslan:
Då man inte får bekräftelse av en annan människa

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Hmm... inte så lätt att bara välja en egenskap.. Men säker, spontan, energisk, snäll...

12. Är jag kär just nu?
Nä! :)


13. Jag vill gifta mig:
Inget måste. Men hittar man den rätte så är det ju bara ett fint sätt att visa sin kärlek på.


14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:

Besöka Island och bada i de heta källorna, skaffa jägarlicens... Fan. Finns mycket man vill, men då frågan kommer. ja.... vad vill jag egentligen..??


15. Min käraste ägodel:

Telefonen är ju rätt så praktiskt.. Hm..

16. Något jag vill ha i present:
Sådant som jag är i behov av, saker som är användbara

17. Detta har jag på mig just nu:
Oranga byxor, svart linne, svart kofta, sockar...

18. Favoritkläder:

Mina morgonkläder så klart :) (mormors gamla nattskjorta och en supernött kofta)

19. Favorit djur:
Katt, dessa kloka djur

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:

Lyssnar på allt, techno har jag väl lite svårt för.. Men det jag lyssnar på det som känns rätt för stunden.

21. Favoritlåt just nu:
Finns så många... Men vet ej vad de heter..

22. Roligaste ämne i skolan:
Eftersom jag läser till sjuksköterska nu så är det nog Medicinkurserna.. Men annars är det väl matematik, fysik, teknik, kemi, biologi

23. Tråkigaste ämne i skolan:
Religion....

24. En bok jag gillar:

Alla Marian-Keyes böckerna!!

25. En film jag älskar:
Bridget Jones dagbok. Finns det någon mer underhållande och rolig film?

26. Favorit tv-program?
House

27. Favoritdoft:
Black XS.

28. Detta äter jag gärna:
Fisk!

29. Dricker helst:
Vatten, kaffe

30. Favoritgodis:
Choklad och gelegodisar

31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Vuoggatjålme (paradiset)

32. Färg på mina ögon:
Grön-blå. (Mer åt det gröna hållet, enligt mig själv)


33. Min längd:
165.5 cm

34. Jag tror på:
Ordspråket "mammor vet allt". För de gör de ju för tusan!

35. Jag spelar:
Sällskapsspel

36. Person jag beundrar:
Blondinbella, tänk att vara i hennes ålder, driva egna företag, vara självständig, vara sin egen chef, gå skola, visa hur stolt hon är över sig själv. Hon är en bra förebild för många unga tjejer. Hon tror verkligen på sig själv.

37. Så här bor jag:
I en alldeles lagom etta i centrala Älvsbyn. Badkar, kök, sovalkov, balkong. Jag trivs som fisken i vattnet!

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Inga alls! Jag har gröna fingrar.. Ibland..

39. Det här tänder mig:
Godhjärtade äkta människor.

40. Det här gör mig avtänd:
Egoistsiska människor

41. Favoritfärg:
Lila.

42. Favoritcitat:
Livet går inte ut på att vänta ut stormarna, det handlar om att lära sig dansa i regnet.

43. En hemlighet jag vet:
Sånt kan man ju inte avslöja ju!!

44. Bästa present jag fått:
Det var nog en julklapp, ett par egenstickade tjocksockar av min dåvarande pojkvän. Jag grät, av glädje och chock!

45. Senast köpta skiva:
Måste ju ha varit nån Guns'n Roses eller Nirvana..


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Hela jag!


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Varför ödsla tid på att inte vara nöjd med sig själv? Jag är jag. Punktslut.

48. Udda förmåga/egenskap:
Kan stå på spetsen av mina stor-tår och hålla balansen.


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En skata. Reta upp en massa folk med att dra ut deras sopor på gatan. Ja.


50. Vad lyssnar du på just nu?
Syster Sol - Kärleksrevolt, P3.


tja... detta var första delen.. Snart kommer sista delen!

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0