Det går bra nu.

Fredag idag, jag är hemma och jag behöver inte på skolan något mer denna termin! Skönt! På måndag börjar jag min praktik på Ugglan. Det blir spännande. Till denna praktik ska vi skriva en uppsats, ska försöka komma igång med den så snabbt som möjligt, jag har mycket inplanerat framöver och vet inte hur mycket tid jag kommer att ha egentligen... Hojja.
Skolan känns faktiskt en aning lättare. Ser verkligen fram emot min praktik på rättpsyk! Först tänkte jag att det kändes mest jobbigt att behöva pendla dit, men alltså. Uppgiften vi ska ha kommer vara helt awesome tror jag! Vi ska försöka skapa en relation till en patient och sedan se vilka behov som finns, finna en intervention, pröva denna och sedan utvärdera resultatet. Allt från omvårdnadsprocessen! Så spännande!!!
 
Idag ska jag nog till biblioteket och se ifall de har nån relevant litteratur till skolan! Annars vet jag inte. Egentligen har vi avsatt tid för en webbkurs idag, i psykiatrikursen, men det börjar jag först om cirka 4 veckor, så jag tror jag ska göra den lite närmare den kursen istället, så man inte har hunnit glömma bort allt då! ;)
 

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0