Operation och allt vad som hör därtill

Operationssjukvård, det är vad denna förmiddag ska handla om. Känner igen det mesta, eller egentligen näst intill allt, eftersom jag var på ortopeden och praktiserade fyra veckor innan jul samt att jag fick vara med på en operation, en knäplastik. Så jag har ju sett förloppet innan, hur patienten förbereds, märkning, provtagning, dubbeltvätt, märkning, journal, jag har ser förloppet under operation, från det att patienten kommer till operation, sövning, tvätt, själva operationsförloppet, uppvakningen och sedan då hur patienten vårdas efter operation :) Men kul med repetition. Operationssköterska är nog något jag skulle kunna tänka mig att jobba med faktiskt, men det finns även mycket annat jag skulle kunna tänka mig också. Det finns sååå många viderautbildning från sjuksköterska.
 
Igårkväll var vi och fikade hos Frida då hon fyllde år, sedan var vi en sväng till Nybyn, Viktor kollade på sin mya motor. Vilken.. Hm. Skönhet?
 

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0