Överkörd av en lastbil.

Jag har varit ute på en promenad nu under morgonen. Det var mycket härligt! Solen lyser och det är verkligen vårkänslor som flödar!
Jag fick en liten känsla av att jag blev halvomhalvt överkörd av en lastbil. Det är så mycket som florerar i mitt lilla huvud just nu, då är frisk luft och lite rörelse bästa boten! Jag tänker aldrig så bra och klart som när jag är ute och promenerar. Det är som att man kan sortera upp allt lite mer och lite bättre. Just idag blev jag kanske inte så mycket klokare. Men det kändes ändå behövligt att vädra ut allt, tänka på lite annat, försvinna i en egen liten värld ett tag.
Vi har just läst lite filosofi i skolan, enligt idealismen så är det själen som har kommit lite på sniskan och enligt materialismen så är det lite substanser som har smitit ut från sitt bo och härjar runt i kroppen, i hjärnan, som det är de som gör att man känner på olika sätt... Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka och tro... Vad som känns bättre och vad som känns sämre. Filosofi är verkligen ett underligt ämne.

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0