Året var 2012...

Hm, ja. Nu har vi inlett ett nytt år. Det betyder nya utmaningar, nya upplevelser, nya mål...
Under året som har gått, har jag blivit klokare? Har jag upplevt nya saker? Är året 2012 ett år som skall glömmas eller ett år att minnas för livet. Både och måste jag nog svara på den frågan.
 
Jag har fortsatt min utbildning till sjuksköterska. Det känns väl fortfarande helt ok... Ibland känns det bara skit. Jag är less på att gå skola. Men nu är det bara ett år kvar. Jag har gått 2 av 3 år nu. Det närmar sig, och jag tror det kommer att göra det med stormsteg! Innan jag ens har hunnit blinka är det sommar och då är det bara C-uppsats och slutpraktik kvar. Jag hoppas innerligen att jag kommer att kämpa på hela detta sista år. Det skulle kunna vara ett nyårslöfte, men nej. Jag vill inte lova. Jag ska bara önska.
 
Våren 2012 har nog bara rullat på som vanligt, i farten. Har besökt fjällen, det blev dock ingen stor-röding som hälsade på. Men fisk har det blivit i alla fall. Dock har hela våren varit förjävla kall, 2012 blev det en ÄKTA fjällen-bränna. Har under hela våren pälsat på mig med:
  • två par långkalsonger
  • ett par vanliga byxor (alternativt ett par vind/regnbyxor istället)
  • två par sockar
  • ett linne, 1:a och 2:a lagerströjor
  • en väst
  • skoterjacka
  • en stor jacka på skoterjackan
  • mössa
  • varma skor
Tro mig, jag har inte varit bästa vän med michelingubben, jag har kunnat gå självständigt, jag har kunnat röra på mig, trots alla min kläder. (Dagen då detta kort togs var nog en av de väldigt väldigt få dagarna man kunde ta av sig lite kläder).
 
 
 
Under sommaren har jag varit till Ryssland en sväng med kvinnojouren på arktisk kvinnokonferens. En upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Denna resa kommer alltid finnas i mitt huvud, knacka på lite då och då, för att påminna mig om hur otroligt bra vi har det i Sverige.
 
Jag har jobbat i hemtjänsten även denna sommar, mer än heltid. Det tog otroli
 
gt mycket på  krafterna. Var ledig i snitt en dag/vecka under hela
 
sommaren, hade två lediga helger varav en av dem blev en flopp. TOTALT!
 
 
 
 
Jag har samlat lite extra vuxenpoäng genom att flytta till hus under sommaren!
 
 
 
 
 
 
Jag har även hunnit med en resa till Island med kvinno/tjejjouren för att göra studiebesök på kvinnojouren där för att ta del av deras arbete och ä ven för en "teambuildingresa" och lite nöjesresa. Island - ett underbart land. Åker mer än gärna tillbaka dit igen.
 
 
 
 
 
Jag och Emma hade årsdag på nyårsafton, det var förra nyår som vi började hänga gäng. Emma är en underbar människa, nära till skratt, vi är lika på många sätt men ändå väldigt olika.
Vi tänker och värderar väldigt lika. Vi ser samma färger, vi hänger, vi snackar.
 
 
 
 
Även en till underbar människa dök upp i mitt liv, Viktor. Alltid glad, om inte annat så är han inte svår att få på bra humör. Jag vet en dag, eller två, eller kanske tre dagar som är lite mer speciella tillsammans med denna pojk än de övriga dagarna. Hur som helst är jag väldigt väldigt glad och tacksam över att jag har dig, Viktor.
 


 

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0