Precis som Robin Hood

Idag kommer blodcentralen till hälsocentralen i Älvsbyn och jag ska idag få lämna blod för första gången. Det blir så spännande! Hoppas jag har nog med blod för att kunna dela med mig, men det tror jag minsann! Undra hur det kommer att kännas efteråt, under tiden och innan. Jag är nästan lite smått nervös, men det skall nog gå bra, jag har ju blivit stucken så många gånger förut. Vilken härlig dag! :)
Alla ni som funderar på att bli blodgivare kan besöka blodcentralen på hälsocentralen idag mellan 13-19. Då får du fylla i en blankett och lämna blodprover. Är värden bra och så vidare kan du också vara med och lämna blod! Vi kan rädda en massa liv på detta sätt! Som Robin Hood tar vi från de rika och ger till de fattiga.
Vidare hoppas jag att vår handledare godkänner vår projektrapport så vi kan lämna in den idag, innan klockan 12 skall den vara inlämnad och vi skulle få svar senast kl 10. Hoppas hoppas hoppas! Men kan väl nästan inte tänka mig annat...
Hade tänkt försöka träna lite idag också, men får se hur jag känner. Vet inte om jag ska träna innan eller efter blodgivningen, men smartast är nogefteråt så jag behåller all vätska i blodet så länge som möjligt. Gäller att dricka mycket innan och efteråt!

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0