En weekend mitt i veckan

I förrgår (måndags) efter att jag hade jobbat klart hoppade jag på bussen till Umeå för att hälsa på Emma! Var ledig hela tisdagen och börjar inte jobba förrän kl 14 på onsdagen, så då passade det alldeles utmärkt med en liten Umeå och Emma tripp! På måndagskvällen lagade vi mat och sedan bakade vi kladdkaka, såg på tv och bara mådde gott. På tisdagen vaknade jag innan Emma så då passade jag på att ta ett bad innan frukosten. Resten av dagen spenderade vi på stan och Café Göteborg. Jävlar i min låda vad Café Göteborg är värt varenda liten krona. Vi använde ett häfte med rabattkuponger då vi fikade, annars hade det blivit en gaanska dyr lunch/fika. Fetaosttoast med honung och sallad och till efterrätt blev det smartiesglass. Hur mycket mat och fika som helst! Dessutom fick man gelehallon då man hade lunchat klart! Verkligen jättegott! Kan rekomendera det stället!
 
Då vi hade gjort stan klar och lunchat/fikat klart gjorde vi ett besök på bildmuseet, de hade en utsällningmed speglar, man fick till och med "gå in i en spegel"! Det var en stor spegelkuv mitt i rummet, i spegelkuben var det fullt med speglar samt en gunga. Det var häftigt att gunga i ett rum med speglar på golv, tak, väggar, dörr... Hade kunnat gunga hela dagen...
 
Sedan tog vi en promenad till strömpilen där vi besökte returbutiken, jag fann mig en matruska där minsta dockan var borta så den kostade bara 30kronor då, de andra som fanns kostade över 200! Vi handlade även lite till middagen, hemgjord pizza, innan vi tog bussen hem. Var helt slut på kvällen. Vilken härlig "weekend" mitt i veckan! Skönt med ett avbrott från vardagen :)
 
Men nu är jag tillbaka i Lycksele igen och snart kallar kvällsjobbet!
 
 

Kommentera gärna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0